Hulp nodig?

Veelgestelde vragen

Aankomst & Vertrek

Je kunt tot uiterlijk 10:00 uur uitchecken.

Uitchecken geschiedt bij ons contactloos. Je hoeft je niet te melden. 

Bij vragen of opmerkingen kun je telefonisch of via Whatsapp altijd contact met ons opnemen of je kunt ons aanspreken bij onze dagelijkse ronde over het vakantiepark. Wij vragen je om onze privacy te respecteren en niet ongevraagd ons privéterrein te betreden. 

Wil je eerder arriveren dan 15.00 uur of wil je later uitchecken dan 10.00 uur? Neem dan contact met ons op. We kijken graag met je mee naar de mogelijkheden.

Je krijgt, na betaling van het volledige factuurbedrag, vanaf een week voor de aankomstdatum per mail, WhatsApp of sms, de beschikking over de code van een sleutelkluis, welke zich naast de deur van de accommodatie bevindt, waarin de sleutel is opgeborgen. Het is de bedoeling dat je de sleutel bij het verlaten van de accommodatie, ook tijdens het verblijf, weer in de sleutelkluis opbergt. We vragen je de sleutel niet mee te nemen. Bij verlies, diefstal of enige andere wijze van verloren gaan van de sleutel brengen wij € 100,- in rekening.

Wij vragen je voor je vertrek:

1.         De accommodatie veegschoon achter te laten.

2.         Keukeninventaris schoon afgewassen en afgedroogd weer in de kasten te plaatsen.

3.         De dekbedovertrekken en linnengoed af te halen en op 1 plaats te leggen.

4.         De koelkast en vriesvakje schoon en leeg achter te laten.

5.         Geen etenswaren achter te laten in de kasten.

6.         Kussens van tuinmeubilair weer schoon en droog op te bergen.

7.         De vuilnisbakken te legen.

8.         Eventueel breukwerk en/of schade te melden.

9.         De ramen en deuren te sluiten, op het slot te draaien en de sleutel weer in de sleutelkluis achter te laten.

10.       Je eigen spullen mee te nemen.

Tijdens je verblijf

In al onze vakantieverblijven is gratis WIFI. De inlogcode vind je in jouw vakantieverblijf.

Roken in je vakantieverblijf mag niet, maar in de buitenlucht is dit natuurlijk mogelijk.

In alle 2/3 persoons accommodaties staat een Nespresso machine.

Het vakantiepark is autoluw. Je kunt laden en lossen bij je vakantieverblijf en daarna je auto parkeren op de centrale parkeerplaats. Vanwege de beperkte parkeerruimte op het park, geldt er een maximum van één auto per accommodatie. Kom je met meer auto’s/voertuigen, laat dit dan aan ons weten.

Wij werken nog aan laadpalen op Vakantiepark Ljeppershiem zelf. We verwijzen u naar www.oplaadpalen.nl voor een overzicht van laadpalen in de regio.

In Tiny House 'De Wylp' zijn honden toegestaan. 

Neemt u uw hond mee, dan dient u dat te melden. Hiervoor betaalt u een toeslag van €5,00 per nacht. 

Andere huisdieren zijn zonder onze toestemming uitdrukkelijk niet toegestaan.

Geef dit aan bij de reservering of neem contact met ons op. 

Wij hebben een samenwerking met een lokale fietsverhuur en kijken graag of wij op het door u gewenste moment een fiets voor u kunnen huren.

Bij uw reservering kunt u een ontbijtmand bijboeken waarmee u 2 a 3 dagen kunt genieten van een heerlijk ontbijt. 

Voor diner verwijzen wij u graag naar restaurant Foestrum: https://herbergfoestrum.nl/, gevestigd in het dorp Westergeest.  We adviseren u om te reserveren in verband met drukte.

Ook in omliggende dorpen als Kollum en Buitenpost en de charmante stad Dokkum zijn er eetgelegenheden. Tevens is er in al deze plaatsen op vrijdagavond koopavond van 18.00 tot 21.00 uur. 

 

Schoonmaak & linnengoed

De eindschoonmaak is verplicht. Hiervoor worden verplichte kosten in rekening gebracht.

Nee, dat is niet nodig. Voor het door jouw geboekte aantal personen worden de bedden tegen een meerprijs opgemaakt.

De handdoeken zijn tijdens je verblijf niet standaard inbegrepen. Tijdens het boeken van je vakantieverblijf kan je handdoeken bijboeken. Ter plaatse is het ook mogelijk om nog handdoeken te ontvangen.

Reservering aanpassen of annuleren

Hiervoor kun je telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen. Wij zullen dan kijken of wij aan jouw wijzigingen invulling kunnen geven. Hiervoor gelden de volgende regels:

  1. Wij zijn niet verplicht wijzigingen te accepteren, het is aan ons om te bepalen of wij de wijzigingen accepteren.
  2. Er kunnen kosten aan de wijziging verbonden zijn. Wijzigingskosten bedragen €29,50. 
  3. Wijzigingen die 30 dagen of korter voor aanvang van je verblijf worden aangevraagd, worden in beginsel niet geaccepteerd.
  4. Bij een wijziging naar een goedkopere verblijfsperiode en/of accommodatie, ben je het volledige oorspronkelijke factuurbedrag verschuldigd. Er vindt geen restitutie plaats.
  5. Bij een wijziging naar een duurdere verblijfsperiode en/of accommodatie, zal het factuurbedrag worden gewijzigd naar de situatie van de duurdere verblijfsperiode en/of accommodatie.
  6. Wijzigingen zijn pas geldig wanneer deze schriftelijk door ons zijn bevestigd en betaling van de wijzigingskosten en/of aanvullende bedragen heeft plaatsgevonden.

Dit kan uitsluitend schriftelijk per e-mail. Hiervoor gelden de volgende regels:

1. Binnen 14 dagen na het maken van de reservering, kan de reservering kosteloos worden geannuleerd tenzij de annulering 30 dagen of korter voor aanvang van je verblijf is gedaan. 

2. Indien een reservering wordt geannuleerd na 14 dagen na het maken van de reservering of binnen 30 dagen voor aanvang van je verblijf, zijn annuleringskosten verschuldigd. Deze annuleringskosten zijn bij annulering tot 30 dagen voor de dag van aankomst 30% van het totaalbedrag en bij annulering vanaf de 30e dag voor aankomst of later het volledige totaalbedrag.

3. Indien je binnen 24 uur na de overeengekomen datum zonder nadere kennisgeving niet bent gearriveerd, wordt dit beschouwd als een annulering en ben je het volledige totaalbedrag verschuldigd.

4. Annulering van je reservering is pas definitief als deze door ons wordt bevestigd.

5. Eventueel al betaalde gelden worden, na verrekening van de annuleringskosten, binnen 7 dagen na de annuleringbevestiging gerestitueerd.

Betaling

Ja, als je online via onze website boekt vragen we je om 100% van het factuurbedrag ineens aan ons te betalen. 

Bij een telefonische boeking vragen we je om 100% van het factuurbedrag binnen 48 uur na binnenkomst van de per e-mail verstuurde boekingsbevestiging over te maken. Kom je aan op het Ljeppershiem binnen 48 uur na je telefonische boeking, dan vragen wij je om 100% van het factuurbedrag over te maken vóór je aankomst op het Ljeppershiem.

Ja, bij je reservering brengen wij samen met de prijs van de huur van de vakantiewoning € 50,00 aan borgsom in rekening. De borgsom dient ter waarborging van schade en/of kosten – in de meest ruime zin van het woord – die wij kunnen lijden. De borgsom of het eventuele restant daarvan wordt na verrekening van vorderingen (schade aan inventaris/vakantiewoning en/of overige kosten) binnen 7 dagen na vertrek teruggestort.

Nee, in het geval de borgsom niet wordt voldaan, zijn wij gerechtigd de toegang tot de vakantiewoning te ontzeggen. Indien betaling van de borgsom in gebreke blijft, zijn wij bovendien gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.

Momenteel zijn de betalingsmethodes die wij hanteren bij online boekingen: iDEAL, Bancontact, bankoverboeking en creditcard.

Bij telefonische boekingen kunt u betalen middels een door ons toegestuurd betaalverzoek of middels bankoverschrijving naar de IBAN: NL50 ABNA 0130 9758 50 t.n.v. Ljeppershiem B.V. onder vermelding van het factuurnummer/reserveringsnummer.